FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
- Jakie usługi świadczy Biuro Rachunkowe Landmark?
- Zapewniamy kompleksową pomoc w zakresie spraw finansowo-księgowych. W zależności od rodzaju działalności oferujemy Państwu prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji ryczałtowej. Gwarantujemy prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie księgowości w Lublinie także w zakresie ewidencji VAT, środków trwałych i sporządzania deklaracji VAT oraz VAT-UE. Również generujemy i przekazujemy do danych urzędów pliki JPK (JPK_VAT, JPK_PKPIR, JPK_EWP).
- Poza prowadzeniem księgowości powierzyć nam można wszelkie sprawy związane dokumentacją kadrowo-płacową. Sporządzanie list płac, informacji o wysokości osiągniętego dochodu dla pracowników, rozliczenia z ZUS to przykładowe kwestie, w jakich pomaga nasze Biuro Rachunkowe. W razie konieczności, sporządzamy także umowy o pracę, umowy zlecenia oraz o dzieło.
- W ramach usług dodatkowych świadczonych przez nasze Biuro Rachunkowe zapewniamy pomoc także w innych tematach związanych z obsługą księgową. Należą do nich: wyprowadzanie zaległości księgowych, podatkowych, wobec ZUS i kadrowo-płacowych, a także pomoc w zakresie wyboru formy działalności gospodarczej oraz jej rejestracji.
- Ile kosztują usługi Biura Rachunkowego Landmark?
- Koszty obsługi każdego Klienta określamy indywidualnie, z uwzględnieniem nakładu pracy oraz profilu prowadzonej działalności. Każdy Klient wymaga indywidualnego podejścia, dlatego nawiązanie współpracy zawsze poprzedza spotkanie bądź rozmowa telefoniczna z Przedsiębiorcą w celu przeanalizowania potrzeb oraz określenia zakresu obsługi.
- Jak można skontaktować się z księgowością?
- Jako Biuro Rachunkowe staramy się być w ciągłym kontakcie z naszymi Klientami. Dlatego też zachęcamy Państwa do kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 33 8100 635 lub 505 704 987 bądź mailowego na adres biuro@landmark.bielsko.pl
- Zapraszamy również do siedziby Biura przy ul. Wyspiańskiego 19/1 – jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00-16:00.
- Kiedy można nawiązać współpracę z Biurem Rachunkowym?
- Współpracę z naszym Biurem Rachunkowym mogą Państwo nawiązać już w momencie zakładania działalności. Jest również możliwość nawiązania współpracy w każdym momencie prowadzonej działalności – jedyne, co należy zrobić, aby rozpocząć współpracę, to przekazać nam całą dokumentację od początku bieżącego roku.
- Jakie obowiązki należą do Klienta Biura Rachunkowego?
- Do najważniejszych obowiązków naszych Klientów zaliczamy terminowe przekazywanie dokumentów niezbędnych do prawidłowego wykonania naszych usług, bieżące informowanie o istotnych zmianach w prowadzonej przez Klientów działalności oraz terminowe regulowanie należności z tytułu obsługi księgowej. Nasze wzajemne relacje z Klientem określone są w umowie, którą zawieramy przy przystąpieniu do współpracy.
- Czy termin przekazania dokumentów do księgowości jest wyznaczony, czy można to zrobić w dowolnym momencie?
- Termin przekazania dokumentów do księgowości jest uzależniony od warunków współpracy ustalonych w umowie – standardowo jest to 10 dzień następnego miesiąca (np. dokumenty do księgowania miesiąca czerwca, prosimy o dostarczenie do 10 lipca).
- W jakiej formie można przekazać dokumenty do księgowania?
- Sposób przekazywania dokumentacji uzależniony jest od Państwa preferencji. Umożliwiamy kilka sposobów dostarczania dokumentów – osobiście do siedziby Biura, drogą mailową, za pośrednictwem poczty bądź kurierem.
- Co w przypadku, gdy Klient potrzebuje wglądu do faktury lub innego dokumentu?
- W razie konieczności uzyskania wglądu do danych dokumentów, prosimy o informację telefoniczną bądź mailową – niezwłocznie skanujemy dany dokument i przesyłamy go drogą elektroniczną. Nasi Klienci mogą również przyjść do Biura osobiście i na miejscu przejrzeć dokumentację.
- Czy możliwa jest obsługa zdalna?
- Oferujemy usługi księgowe dla Klientów w całej Polsce – odległość nie ma znaczenia. Wszystkie dokumenty potrzebne do rozliczeń przekazują Państwo do Biura mailem bądź pocztą/kurierem.
- Czy Biuro Rachunkowe zajmuje się sporządzaniem rocznych rozliczeń podatkowych?
- W ramach umowy o usługowe prowadzenie księgowości zajmujemy się sporządzaniem rocznych zeznań podatkowych dla naszych klientów.
- Czy Biuro Rachunkowe wysyła deklaracje do urzędów?
- Tak, po udzieleniu nam pełnomocnictwa w Urzędzie Skarbowym (formularz UPL-1 przygotowywane jest już w momencie podpisania umowy o prowadzenie obsługi księgowej) nasze Biuro Rachunkowe drogą elektroniczną przekazuje bezpośrednio do Urzędu odpowiednie deklaracje. Dodatkowo nasze Biuro zajmuje się wysyłką odpowiednich deklaracji do ZUS.
- Co ma zrobić Klient w przypadku kontroli z Urzędu Skarbowego lub ZUS?
- Po nawiązaniu współpracy z naszym Biurem Rachunkowym, udzielają nam Państwo odpowiednich pełnomocnictw do kontaktu z Urzędem Skarbowym czy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż każda kontrola wprowadza stres i zaniepokojenie u każdego Klienta, dlatego też służymy Państwu obszerną pomocą i wsparciem, wiedzą oraz doświadczeniem w kwestiach dokumentacji, procesów prowadzenia przedsiębiorstwa, dzięki czemu odpowiemy na każde zadane przez urzędnika pytanie, a kontrola przebiegnie sprawnie, szybko i bezstresowo.
- Czy Biuro Rachunkowe opłaca w imieniu Klienta podatki i składki ZUS?
- Nie. Co miesiąc, w odpowiednich terminach, otrzymują od nas Państwo mailowo bądź telefonicznie informację odnośnie wysokości oraz terminu płatności podatków oraz składek ZUS. Samych opłat dokonuje Klient we własnym zakresie.
- Jaki jest okres wypowiedzenia umowy o współpracę?
- W umowie mamy określony 3-miesięczny okres wypowiedzenia. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest skrócenie okresu wypowiedzenia.