Przejdź do treści

FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  1. Jakie usługi świadczy Biuro Rachunkowe Landmark?
    • Zapewniamy kompleksową pomoc w zakresie spraw finansowo-księgowych. W zależności od rodzaju działalności oferujemy Państwu prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji ryczałtowej. Gwarantujemy prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie księgowości w Lublinie także w zakresie ewidencji VAT, środków trwałych i sporządzania deklaracji VAT oraz VAT-UE. Również generujemy i przekazujemy do danych urzędów pliki JPK (JPK_VAT, JPK_PKPIR, JPK_EWP).
    • Poza prowadzeniem księgowości powierzyć nam można wszelkie sprawy związane dokumentacją kadrowo-płacową. Sporządzanie list płac, informacji o wysokości osiągniętego dochodu dla pracowników, rozliczenia z ZUS to przykładowe kwestie, w jakich pomaga nasze Biuro Rachunkowe. W razie konieczności, sporządzamy także umowy o pracę, umowy zlecenia oraz o dzieło.
    • W ramach usług dodatkowych świadczonych przez nasze Biuro Rachunkowe zapewniamy pomoc także w innych tematach związanych z obsługą księgową. Należą do nich: wyprowadzanie zaległości księgowych, podatkowych, wobec ZUS i kadrowo-płacowych, a także pomoc w zakresie wyboru formy działalności gospodarczej oraz jej rejestracji.
  2. Ile kosztują usługi Biura Rachunkowego Landmark?
    • Koszty obsługi każdego Klienta określamy indywidualnie, z uwzględnieniem nakładu pracy oraz profilu prowadzonej działalności. Każdy Klient wymaga indywidualnego podejścia, dlatego nawiązanie współpracy zawsze poprzedza spotkanie bądź rozmowa telefoniczna z Przedsiębiorcą w celu przeanalizowania potrzeb oraz określenia zakresu obsługi.
  3. Jak można skontaktować się z księgowością?
    • Jako Biuro Rachunkowe staramy się być w ciągłym kontakcie z naszymi Klientami. Dlatego też zachęcamy Państwa do kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 33 8100 635 lub 505 704 987 bądź mailowego na adres biuro@landmark.bielsko.pl
    • Zapraszamy również do siedziby Biura przy ul. Wyspiańskiego 19/1 – jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00-16:00.
  4. Kiedy można nawiązać współpracę z Biurem Rachunkowym?
    • Współpracę z naszym Biurem Rachunkowym mogą Państwo nawiązać już w momencie zakładania działalności. Jest również możliwość nawiązania współpracy w każdym momencie prowadzonej działalności – jedyne, co należy zrobić, aby rozpocząć współpracę, to przekazać nam całą dokumentację od początku bieżącego roku.
  5. Jakie obowiązki należą do Klienta Biura Rachunkowego?
    • Do najważniejszych obowiązków naszych Klientów zaliczamy terminowe przekazywanie dokumentów niezbędnych do prawidłowego wykonania naszych usług, bieżące informowanie o istotnych zmianach w prowadzonej przez Klientów działalności oraz terminowe regulowanie należności z tytułu obsługi księgowej. Nasze wzajemne relacje z Klientem określone są w umowie, którą zawieramy przy przystąpieniu do współpracy.
  6. Czy termin przekazania dokumentów do księgowości jest wyznaczony, czy można to zrobić w dowolnym momencie?
    • Termin przekazania dokumentów do księgowości jest uzależniony od warunków współpracy ustalonych w umowie – standardowo jest to 10 dzień następnego miesiąca (np. dokumenty do księgowania miesiąca czerwca, prosimy o dostarczenie do 10 lipca).
  7. W jakiej formie można przekazać dokumenty do księgowania?
    • Sposób przekazywania dokumentacji uzależniony jest od Państwa preferencji. Umożliwiamy kilka sposobów dostarczania dokumentów – osobiście do siedziby Biura, drogą mailową, za pośrednictwem poczty bądź kurierem.
  8. Co w przypadku, gdy Klient potrzebuje wglądu do faktury lub innego dokumentu?
    • W razie konieczności uzyskania wglądu do danych dokumentów, prosimy o informację telefoniczną bądź mailową – niezwłocznie skanujemy dany dokument i przesyłamy go drogą elektroniczną. Nasi Klienci mogą również przyjść do Biura osobiście i na miejscu przejrzeć dokumentację.
  9. Czy możliwa jest obsługa zdalna?
    • Oferujemy usługi księgowe dla Klientów w całej Polsce – odległość nie ma znaczenia. Wszystkie dokumenty potrzebne do rozliczeń przekazują Państwo do Biura mailem bądź pocztą/kurierem.
  10. Czy Biuro Rachunkowe zajmuje się sporządzaniem rocznych rozliczeń podatkowych?
    • W ramach umowy o usługowe prowadzenie księgowości zajmujemy się sporządzaniem rocznych zeznań podatkowych dla naszych klientów.
  11. Czy Biuro Rachunkowe wysyła deklaracje do urzędów?
    • Tak, po udzieleniu nam pełnomocnictwa w Urzędzie Skarbowym (formularz UPL-1 przygotowywane jest już w momencie podpisania umowy o prowadzenie obsługi księgowej) nasze Biuro Rachunkowe drogą elektroniczną przekazuje bezpośrednio do Urzędu odpowiednie deklaracje. Dodatkowo nasze Biuro zajmuje się wysyłką odpowiednich deklaracji do ZUS.
  12. Co ma zrobić Klient w przypadku kontroli z Urzędu Skarbowego lub ZUS?
    • Po nawiązaniu współpracy z naszym Biurem Rachunkowym, udzielają nam Państwo odpowiednich pełnomocnictw do kontaktu z Urzędem Skarbowym czy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż każda kontrola wprowadza stres i zaniepokojenie u każdego Klienta, dlatego też służymy Państwu obszerną pomocą i wsparciem, wiedzą oraz doświadczeniem w kwestiach dokumentacji, procesów prowadzenia przedsiębiorstwa, dzięki czemu odpowiemy na każde zadane przez urzędnika pytanie, a kontrola przebiegnie sprawnie, szybko i bezstresowo.
  13. Czy Biuro Rachunkowe opłaca w imieniu Klienta podatki i składki ZUS?
    • Nie. Co miesiąc, w odpowiednich terminach, otrzymują od nas Państwo mailowo bądź telefonicznie informację odnośnie wysokości oraz terminu płatności podatków oraz składek ZUS. Samych opłat dokonuje Klient we własnym zakresie.
  14. Jaki jest okres wypowiedzenia umowy o współpracę?
    • W umowie mamy określony 3-miesięczny okres wypowiedzenia. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest skrócenie okresu wypowiedzenia.